vrijdag, september 4

Getest: brownie in een mok

Hello guys,
Ik heb vanmiddag een recept van brownie in a mug geprobeerd, en ik deel meteen met jullie het recept, geef mijn mening en zal alle voor- en nadelen ervan geven. Oh, en de enquête is er nog steeds, en ik zou het echt heel erg waarderen als je hem wilt invullen!



Het recept kwam ik toevallig tegen op een ander blog (geen idee meer waar, maar ik weet wel nog hoe het recept ging). 

Je hebt nodig:

-2 eetlepels zelfrijzend bakmeel

-1 eetlepel suiker (achteraf heb ik er nog meer bij gedaan)
-1 eetlepel cacao
-1 klein ei
-1 en een halve eetlepel melk 
-1 en een halve eetlepel olijfolie
-Vanille suiker (in het recept stond een beetje vanille-extract, maar dat had ik niet dus deed ik maar vanille suiker)

Dit alles lekker roeren en twee en een halve minuut in de magnetron op 700 Watt en tadáaa.


Of tadáaa, eerder nanaaa. Ik was niet tevreden. Gelukt was het zeker, behalve dan de onderkant, dat zag er echt niet uit. De bovenste helft was lekker knapperig, maar de onderkant was gewoon bleh. Ik heb er nog heel veel (vanille) suiker bij gedaan, maar het is toch gewoon niet mijn ding. Om het iets overzichtelijker te maken heb ik hier even twee rijtjes van alle voor- en nadelen.


Yum! 😋
zo zag de onderkant eruit bron

Untitled
en zo de bovenkant, min de frambozen en slagroom bron


+ snel klaar
+ goedkoop (ik had alle ingrediënten al in huis)
+ weinig werk
+ makkelijk te doen, iedereen kan het

- het ziet er niet uit

- niet lekker
- ongezond
- neppe, vieze smaak
- het voelt alsof ik fast food eet, maar het is dan nog slechter en viezer

Oftewel: ik ben niet enthousiast en het is gewoon niet mijn ding.


Ik houd het voortaan gewoon bij echt bakken, aangezien dat gewoon een stuk lekkerder is en het er vele beter uitziet. P.S. het Den Haag artikel is toch niet online gekomen, omdat ik het wil schrijven wanneer ik er echt zin in heb en ik het niet wil zien als deadline omdat de zomer al voorbij is. Ik ga er gewoon een leuke throwback (thursday) van maken!



Fijn weekend allemaal!


Liefs,

Didem

2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Fijn dat jij het wel lekker vind! Helaas vind ik er niets aan, maar iedereen heeft zo zijn eigen smaak. Liefs!

      Verwijderen