donderdag, september 17

Discovered: The Official Daya

Wow, ken je dat gevoel dat je soms opeens zin hebt om door je muzieklijst te shufflen en je oude muziek te herontdekken? Nou dat had ik dus één minuut geleden. Soort van dan. Een tijdje geleden ontdekte ik door een liedje te shazamen in een video van Mylifeaseva, het nummer HideAway. Ik vond het zó'n geweldig nummer. Het staat in mijn top 20 van alle nummers die zijn uitgekomen in 2015 (wow, opeens broeit er nog een artikel in mij op: top 20 2015) maar ze is nog helemaal niet zo beroemd. Dus dacht ik, hey, laat ik er een artikel over schrijven! En ja, here I am. Eén minuut nadat ik dit heb bedacht. Ik heb het nummer ontdekt 9 juli, dus nog helemaal niet zo héél lang geleden (nu denk je vast, huh hoe weet je die datum nog zo precies? Nou ik heb even gekeken in mijn Itunes en kan zo zien welke dag ik het heb ontdekt). Het is het allereerste nummer van Daya (theofficialdaya.com), en ik vind haar nu al helemaal geweldig. 



Je kan ook echt nog maar heel weinig over haar vinden op het internet, maar ik heb gelukkig wel haar Instagram (theofficialdaya) en daar volg ik haar ook op. Dit vind ik ook wel een soort teken wat wel duidelijk maakt dat ze eigenlijk nog helemaal niet beroemd is, al vind ik dat ze dat eigenlijk wel zou moeten zijn met zo'n nummer. Ze heeft morgen twee weken geleden haar eerste EP uitgebracht, en aaahh het is zo leuk! Er is echt geen één nummer dat ik niet leuk vind. Het zijn in totaal zes nummers, en mijn favorieten zijn Back To Me en Legendary.

Kende jij Daya of haar nummer Hideaway al? En wat vinden jullie van haar muziek? Ik heb helaas al bijna een week niets gepost, sorry daarvoor! Helaas ben ik al weer zo onwijs druk met school, dat bloggen er een stuk minder aan te pas komt.



Love love love, 
Didem

4 opmerkingen:

  1. Oh, wat leuk! Ik kende het nog niet, maar ik vind het wel tof. Vind het sowieso heel leuk nieuwe muziek te ontdekken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kende d'r nog niet, maar d'r muziek klinkt wel heel goed in ieder geval! Ik vind het ook altijd leuk om nieuwe muziek te ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen