zaterdag, april 25

Miskopen voorkomen + hoe je ze toch beter maakt

Hellooo there! Het voelt echt als een eeuw dat ik heb geschreven, dat komt omdat ik een hele drukke periode heb gehad met school. Omdat ik wel al veel vooruit had geschreven, kwamen er alsnog artikelen online op mijn blog. Alleen soms vergat ik er eentje online te gooien, en dan zat er best wel wat ruimte (qua tijd) tussen twee artikelen. Nu heb ik het gelukkig minder druk -want ja ik heb lekker meivakantie! Heerlijk twee weken genieten- en kan ik weer heerlijk gaan schrijven. Vandaag ga ik het hebben over hoe je miskopen kan voorkomen, maar ook wat je kan doen om ze toch minder een miskoop te laten zijn. Enjoy reading!


Daar zit je dan, thuis in je kamer. Gister had je nog heerlijk geshopt met (naam vriendin/moeder etc.) maar nu je even kijkt naar wat je precies hebt gekocht ben je toch iets minder blij. Dat shirtje met drukke printje past nergens bij, die broek is veel te strak, op dat ene hemdje uit de sale dat je niet meer kan ruilen zit een gigantische foundationvlek. Oeps.. tja en wat nu? Woensdag zou je de stad in gaan met je oma, maar je wilt zeker weten dat je geen miskopen doet. Hoe? Nou ik geef je wat tips om voortaan miskopen te voorkomen, want een miskoop kan soms zo zonde zijn! 

1. Passen. Kleding passen is een must, sowieso altijd bij broeken. Maar shirtjes of truien kunnen net zo belangrijk zijn! Ik snap het als de rij voor de pashokjes er erg lang uitziet, maar toch is het wel beter als je toch even zo'n pashokje induikt, om zeker te weten dat het kledingstuk je wel/goed past.

2. Geen haast. Soms ga je net uit school nog even de stad in, terwijl je aan het einde van de middag alweer op je sportvereniging moet zijn. Druk leven dus! In plaats van alle winkels te willen zien, kan je er beter een paar kiezen en dan in alle rust even rondkijken. Iets wat op het eerste gezicht heel leuk lijkt, hoeft dat niet altijd te zijn.

3. Samen shoppen. Het is sowieso fijner om met iemand de stad in te gaan, simpelweg omdat dat gezellig is. Maar ook kan andermans mening veel betekenen. Let wel op, soms kan het ook het tegenovergestelde effect hebben. Dan ga je met een vriendin, die alles wel leuk vindt. Lief, leuk en aardig maar veel heb je er niet aan. Neem dus iemand mee die je ook echt haar/zijn eerlijke mening durft te geven!

4. Geld genoeg. Soms ga je de stad in omdat je sowieso die mascara nog moet kopen omdat hij op is. Onderweg naar de Kruidvat kom je de Pull and Bear tegen, je kijkt naar binnen en ziet iets super leuks hangen. Snel even kijken dus. Je hebt het gepast en weet het zeker. ''Ik wil hem!''. Maar kijk wel even goed naar de prijs, en denk even aan het idee waarom je de stad in ging. Heb je nog wel genoeg geld voor de mascara? Voor je het weet niet, en dan ga je naar de Kruidvat en koop je een andere en goedkopere. Achteraf een slecht idee, want hij blijkt hartstikke slecht te zijn. Had je hem beter niet kunnen kopen.


5. Sale. Soms heb je het gevoel dat je iets 'moet' kopen. Vaak (niet altijd hoor) heb je dat als er zo'n grote sale is. Je ziet iets wat je nergens anders goedkoper kan krijgen en denkt meteen dat je het moet hebben. Probeer het kledingstuk even voor te stellen in zijn originele prijs, en bedenk dan of hij het nog steeds waard is om gekocht te worden.

6. Wassen. Soms heb je kledingstukken die je alleen met de hand kan wassen, een paar daarvan is natuurlijk niet erg maar als je er teveel van hebt, heb je helemaal geen tijd om ze allemaal met de hand de wassen en dan draag je ze meteen een stuk minder.

7. Drukte. Soms is het zo druk, zelf heb je niet eens zoveel haast, maar kennelijk de mensen om je heen wel. Laat dit niet je 'shopsfeer' beïnvloeden. Dat andere mensen in alle haast meteen een shirt gaan pakken en doorlopen naar de kassa betekent niet dat jij dat ook moet doen. Zoek een iets rustigere plek in de winkel uit, en ga daar dan verder met je shopsessie.

8. Qua make-up en dat soort dingen: ga voordat je de stad in gaat nog even achter je laptop zitten om op zoek te gaan naar reviews van dat ene product dat je wilt hebben. Misschien blijkt het product helemaal niet zo mooi te zijn als de reclame je vertelt. 

Dit waren mijn tips om miskopen te voorkomen, maar ik heb ook wat tips om ze even wat beter te maken.


1. Stel je hebt een broek gekocht waar je toch niet echt over te spreken bent, dan kan je er toch iets heel leuks meedoen. De Diy Ripped Jeans kunnen die toch niet zo mooie broek een stuk mooier maken! Zelf heb ik ook een broek thuis waar ik toch niet zo heel blij mee ben, maar ik ben van plan in deze vakantie deze diy bij de knieën te doen. Ik weet zeker dat hij een stuk leuker zal worden.

2. Natuurlijk kan iedereen wel eens een shirtje hebben dat is te lang is om in je broek te proppen, iets te kort is om mee door te gaan als oversized shirt, maar wat is het dan wel? In dat geval kan je er een leuke crop top van maken. Je kan er natuurlijk op een hele simpele manier de schaar in zetten, maar het kan ook zo:


3. En dan heb je nog in het geval van make-up: vaak kan make-up op meerdere manieren worden gebruikt. Bijvoorbeeld een lipstick die je ook kan gebruiken als blush, etc. 

Dat was hem dan voor vandaag. Hopelijk vonden jullie het een leuk en handig artikel. Heb jij weleens een miskoop gekocht? En weet je nog waar (welke winkel)?


Lots of love,
Didem.

2 opmerkingen:

  1. Super handig artikel ! Heb toevallig vandaag geshopt én een stuk kritischer gekeken dan normaal. Helpt zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk artikel! Het zijn echt hele handige tips<3 Ik ga ze zeker gebruiken als ik bijvoorbeeld weer eens naar de stad ga. Leuk dat je al vakantie hebt! Wij hebben volgende week vakantie, maar dus maar 1 week. En daarom hadden we die ene week dus vakantie denk ik haha;) Het is ook bij alle scholen anders. Lieefs<3

    BeantwoordenVerwijderen