dinsdag, januari 20

Enthousiast voor Duitsland

Hi lovelies, ik ga weer lekker even mijn gedachten hierop schrijven, leuke gedachten. En ja, zoals je aan de titel ziet komt ook Duitsland erin voor. Lees verder voor hoe het zit. 


Hierboven zie je een foto van het kleine plaatsje (nou ja, je ziet een plein in dat kleine plaatsje, hehe) Dornstetten dat in Duitsland ligt. Zo'n twee maanden geleden kwam mijn Duits lerares met leuk nieuws. Er zou namelijk een uitwisseling gaan plaatsvinden met Duitsland, super leuk! Helaas mochten er wel maar iets van 25 mensen mee, omdat er op die school in Duitsland ook maar iets van 25 kinderen waren die daaraan mee wilden doen. Dus dat werd loten. Wel moesten we een brief schrijven, waarom we daar per se aan mee wilden doen. Nou ik had met mijn moeder een perfecte brief geschreven, helemaal in Nederlandse zakelijke schrijfstijl dus ik had er op zich wel vertrouwen in. Toen kreeg ik op een ochtend een beetje een aparte mail, niet heel duidelijke en ik begreep het aan het begin ook nog niet, pas toen ik het aan iemand anders liet lezen drong het tot me door.

En ja hoor, ik was niet so lucky, en was dus uitgeloot. Wel samen met iets van 25-30 andere kinderen, want er wilden nou eenmaal veel kinderen van mijn school mee, maar alsnog. Het lullige was dat ze in die mail niet eens durfde te zeggen 'je bent uitgeloot' of iets van 'helaas moeten wij je vertellen dat je niet meedoet aan de uitwisseling'. Nope, dat zat er dus niet in. Helaas heb ik de mail niet meer, maar ik weet wel nog dat ik het wat zwakjes vond dat ze niet gewoon konden zeggen dat ik was uitgeloot, maar er juist een heel verhaal van maakten. In dat verhaal stond wel dat er misschien later in Duitsland nog iemand is die dan wil, en dat er dan van ons ook nog iemand mee kon doen. Vorig jaar was dat namelijk bij één persoon ook zo. 

Nu heb ik vorige week leuk nieuws gekregen, ze hebben namelijk een andere school in de stad 'in de buurt' gevonden waarmee nog een uitwisseling plaats kan vinden. Wel met tweedeklassers, ipv derde. Hier kunnen er maar 9 mee, maar ik ben wel bij die 9 ingeloot, yes! Dit gaat plaatsvinden in de (ik geloof grotere) stad Karlsruhe:

Ik heb het wat gegoogled, en ben erg enthousiast en blij. Ze hebben er nog geen programma, maar de Duitse kinderen doen dan bij ons wel mee met het programma van de andere groep. Toch vind ik het niet erg, want ik ben al lang blij dat ik toch mee mag gaan. Ik ben dus op google op zoek gegaan naar leuke winkels daar, ik weet niet of ze ook allemaal in de buurt zijn van waar ik verblijf, maar dat zie ik dan wel weer. In ieder geval heb ik tot nu toe: Bershka, meerdere H&M's, een Lush, Mac Cosmetics en een Primark (daar ben ik erg blij mee, want die heb ik niet in de buurt bij mij, de meest dichtbije Primark is voor mij met de trein en dan een retour zo'n achttien euro). En dan zijn er nog meerdere dingen van wat ik niet weet of ze er ook winkels van hebben maar wat er in ieder geval wel is: Benefit Cosmetics, Dr. Martens, Fjallraven, Herschell Supply Co en Victoria's Secret. 

Dus ja, ik ben erg vrolijk en blij en kan niet wachten. Het is meteen de week na de krokusvakantie, waar ik erg blij mee ben, want dan heb ik dat om na uit te kijken voor na de vakantie. Ik heb namelijk in de derde week naar de krokusvakantie weer toetsweek, snik snik. Ik ga dus 2 maart en kom 7 maart terug, en dan komen zij bij 8 tot en met 13 juni. Nou dit waren dan even mijn vrolijke gedachten, ik zal vanaf nu gewoon (proberen) niks uitgeven zodat ik lekker wat kan sparen.


Love,
Didem.



7 opmerkingen:

  1. Ahh, jammer dat je eerst was uitgeloot maar zo gaaf dat je toch nog op uitwisseling kan in dat andere plaatsje! Heel veel plezier. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf dat je alsnog op uitwisseling kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohhhh, gelukkig is het toch nog goed gekomen! Heel fijn :-) Ik kan me heel goed voorstellen dat je vrolijk bent nu.

    xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je als nog een uitwisseling hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aah, supertof zeg! Het lijkt mij ook altijd leuk om nog eens zoiets te doen, zo'n bijzondere ervaring lijkt me dat! En Duitsland is echt te gek, ze hebben er inderdaad onwijs leuke winkels, lieve mensen en héél lekker eten ;) Alvast heel erg veel plezier! X

    BeantwoordenVerwijderen